dimecres, 14 d’abril de 2010

L'ENSENYANÇA ARA 2.

El que escric aquest post es una visió meva del ensenyament en aquests moments, i la expresso per que crec que l'educació i l'ensenyament son primordials , primer per el desenvolupament de la persona en tots el nivells , i per el de la societat en general , sempre he cregut en una educació integral que doni eines al individuo per afrontar amb els màximes garanties la vida a nivell personal i laboral, i he crec que llibertat i cultura van de les mans .


L'altre dia al post que vaig fer sobre l'ensenyament en aquests moments, en el que el alt fracàs escolar esta també empenyent al fracàs cívic i es evident que alguna cosa esta fallant be mes aviat moltes.

Els pares;

Es evident que la primera font de socialització i d'interiorització de pautes de conductes i valors es exclusivament una responsabilitat seva, sense una feina prèvia a casa la majoria de nens podran tenir les pautes i responsabilitat necessaris per afrontar amb èxit la escola. Crec que se eta educant en donar gratuïtament, i els nens i nenes han perdut el valor del esforç per aconseguir un objectiu , olla de castigo o recompensa potser no era tant dolent, ara es al reves , avui a l'escola una nena de 2 anys caminava per sobre de uns seients , la directora que ho ha vist a dit ai la... , la mare impassible i de segur que si la fa baixar i es posa a plorar la hagués tornat a pujar..Per tal de no sentir-la plorar.

Per un altre banda aquesta educació també en paret abonada des de l'escola ha fet nens sense cap sentit de la curiositat ni ganes de aprendre , jo recordo que un viatge amb cotxe , era motiu de conèixer pobles per on es passava veure paisatges ara els hi posen un DVD amb pel·lícules.

El estat, l'escola , mestres,

El que no podem fer es canviar 40 cops de sistema educatiu , el fet de que no haguí un sistema estable es molt dolent, es trist que un tema d'estat es converteixi en una lluita de interessos polítics i econòmics.

L'escola no funciona es un sistema possiblement molt i molt democràtic , però en el que ningú assumeix responsabilitats , i els bons professionals que n'han queden diluïts en el sistema al mateix nivell de els que no posen ni un mínim interès en la seva feina, i això acaba desanimant als bons professionals. Crec que la escola te que tenir sistemes per avaluar els merita de cada mestre , i no crec que això tingui que despertar pors.

Un altre cosa que no funciona es el actual sistema pedagògic, ho sento potser molt “pogre” pro no funciona i aboca cada vegada mes al fracàs , no implica esforç, ni responsabilitat , ni ganes de superació i ( es deia que abans havien moltes coses absurdes que se ensenyaven , que es feia memoritzar massa , però tot això despertava curiositat i ganes d'aprendre) i per tal de baixar el fracàs escolar del que no es responsabilitza ningú ni pares, ni escola, ni mestres, ni govern ha anat baixant paulatinament el contingut curricular ,els resultat es pot comprovar, poso unes preguntes que es fan per avaluar el conceptes adquirits en la educació primària , aquestes respostes corresponent a alumnes de lo que seria 6 de l'antiga EGB , en la activitat 5en els dossiers que he pogut veure el 40 % la deixaven en blanc i nomes contestaven correctament un 30% , en la activitat 12 .

Jo no se de qui es culpà el fracàs de l'ensenyament pro pòster cal que es comenci a posar fil a l'agulla.

Vull dir per ultim que porto molts anys de diferents ,maneres vinculat a l'ensenyament des de diferents vessants el que m'ha fet que el poguí conèixer també des de dintre, malgrat no soc personal docent.









8 comentaris:

sargantana ha dit...

esta la cosa prou fotuda crec,
i nomes ho pateixo en la distancia
pero soc de l'ideia que hi ha una edad per apendre i que cal aprofitar-la i en aquesta etapa ha de quedar clar qui ensenya i qui aprend.
no cal allo de *la letra con sangre entra* pero cal una disciplina.
la mainada han de apendre que hi han unes obligacions i unes responsabilitats.

esser pare-colega es molt maco si no s'oblica cap dels dos conceptes
i per mi la educacio comença desde casa i amb l'ejemple

us admiro als que ens hi ajudeu desde fora d'aquest ambit.
realment us admiro

bon tema i bon dia joan

Amylois ha dit...

Que vols amb aquestes imatges que et faci els deures jejeje.

Si definitivament la educació es pesima a les escoles, i con diu sargantana l'educacío comença a casa.

Elvira FR ha dit...

Les escoles no han d'ensenyar "educació" l'educació s'ha de dur de casa...els professors hem d'aplicar les desastroses normes, lleis, decrets i altres galindaines sobre la nostra feina encara que no hi estiguem d'acord...ens hi hem d'arremangar tots però és com sempre les classes benestant tenen les "seves" escoles i l'escola publica és per els altres ...Als polítics per molt que s'omplin la boca no els interessa tenir població que pensi, reflexioni i plantegi ...

lisebe ha dit...

Bé en principi estic d'acord amb el que plantejas.
Com dius tu i els comentaris estic d'acord que la educació comença des de casa, i sobre l'ensenyament la Elvira FR ho diu molt i molt ben especificat i concretat i estic totalment d'acord .

Les fulles d'activitats que has possat no es veuen molt bé o (igual soc jo la que no les veu), però es cert que la majoria de nens arriban a la Uni sense saber fer " la O con un canuto" i el perque ho planteja perfectament la Elvira.

"Als politics" .. no els interessa que la juvent aprengui a pensar,a reflexionar.. perque de fet no poden oferir un futur.. a las noves generacions, per tant es millor entretenir al poble amb esports i jocs que no s'ha de pensar gaire i així es com funcionem.Després parlarem de inadaptats, de anar en contra de lo establert quan son ells mateixos el que provocan aquesta situació.
Ministeris de educació a on cada any es rectifican els llibres de texte i les normatives que despres han d'aplicar els mestres.. Es un peix que es mossega la cua...

I ja no continüu més perque m'enrrollaria massa..! i tothom en tenim a nens i joves en edat d'apendre a les nostres famil.lies que cada dia saben menys..


Petonets i bon dia plujos

novesflors ha dit...

Crec que només ens interessa que els alumnes aprenguen (memoritzen) conceptes i menyspreem el valor de les "actituds". Si no valorem i ensenyem (primer les famílies, i després l'escola) actituds, com el de ser responsables, i hàbits, com el de l'esforç, l'atenció, el respecte, la reflexió... què esperem de tot plegat? Sense una actitud adequada no es pot aprendre adequadament.

fada ha dit...

Ja saps com penso sobre el tema. I ara a més et diré que ja fa temps que he après que l'important passa quan tanco la porta de l'aula i em quedo a dins amb els meus alumnes. A partir d'aquell moment el temps és or i s'ha d'aprofitar al màxim. Independentment del color polític o de com sigui la societat. Si hi creus, pots fer molt bona feina. Una abraçada.

Glòria ha dit...

Bé, sempre hi ha hagut (rucs), afortunadament no tothom és igual; N'hi ha que l'ESO, encara se'ls hi fa grossa, d'altres s'avorreixen, però el que està motivat per a aprendre, ho fa, pots estar ben segur!

Lucia Luna ha dit...

VOLER, ÉS PODER :)
UN PETONET MACO

- Begin Motigo Webstats code -->