dimecres, 14 d’abril del 2010

L'ENSENYANÇA ARA 2.

El que escric aquest post es una visió meva del ensenyament en aquests moments, i la expresso per que crec que l'educació i l'ensenyament son primordials , primer per el desenvolupament de la persona en tots el nivells , i per el de la societat en general , sempre he cregut en una educació integral que doni eines al individuo per afrontar amb els màximes garanties la vida a nivell personal i laboral, i he crec que llibertat i cultura van de les mans .


L'altre dia al post que vaig fer sobre l'ensenyament en aquests moments, en el que el alt fracàs escolar esta també empenyent al fracàs cívic i es evident que alguna cosa esta fallant be mes aviat moltes.

Els pares;

Es evident que la primera font de socialització i d'interiorització de pautes de conductes i valors es exclusivament una responsabilitat seva, sense una feina prèvia a casa la majoria de nens podran tenir les pautes i responsabilitat necessaris per afrontar amb èxit la escola. Crec que se eta educant en donar gratuïtament, i els nens i nenes han perdut el valor del esforç per aconseguir un objectiu , olla de castigo o recompensa potser no era tant dolent, ara es al reves , avui a l'escola una nena de 2 anys caminava per sobre de uns seients , la directora que ho ha vist a dit ai la... , la mare impassible i de segur que si la fa baixar i es posa a plorar la hagués tornat a pujar..Per tal de no sentir-la plorar.

Per un altre banda aquesta educació també en paret abonada des de l'escola ha fet nens sense cap sentit de la curiositat ni ganes de aprendre , jo recordo que un viatge amb cotxe , era motiu de conèixer pobles per on es passava veure paisatges ara els hi posen un DVD amb pel·lícules.

El estat, l'escola , mestres,

El que no podem fer es canviar 40 cops de sistema educatiu , el fet de que no haguí un sistema estable es molt dolent, es trist que un tema d'estat es converteixi en una lluita de interessos polítics i econòmics.

L'escola no funciona es un sistema possiblement molt i molt democràtic , però en el que ningú assumeix responsabilitats , i els bons professionals que n'han queden diluïts en el sistema al mateix nivell de els que no posen ni un mínim interès en la seva feina, i això acaba desanimant als bons professionals. Crec que la escola te que tenir sistemes per avaluar els merita de cada mestre , i no crec que això tingui que despertar pors.

Un altre cosa que no funciona es el actual sistema pedagògic, ho sento potser molt “pogre” pro no funciona i aboca cada vegada mes al fracàs , no implica esforç, ni responsabilitat , ni ganes de superació i ( es deia que abans havien moltes coses absurdes que se ensenyaven , que es feia memoritzar massa , però tot això despertava curiositat i ganes d'aprendre) i per tal de baixar el fracàs escolar del que no es responsabilitza ningú ni pares, ni escola, ni mestres, ni govern ha anat baixant paulatinament el contingut curricular ,els resultat es pot comprovar, poso unes preguntes que es fan per avaluar el conceptes adquirits en la educació primària , aquestes respostes corresponent a alumnes de lo que seria 6 de l'antiga EGB , en la activitat 5en els dossiers que he pogut veure el 40 % la deixaven en blanc i nomes contestaven correctament un 30% , en la activitat 12 .

Jo no se de qui es culpà el fracàs de l'ensenyament pro pòster cal que es comenci a posar fil a l'agulla.

Vull dir per ultim que porto molts anys de diferents ,maneres vinculat a l'ensenyament des de diferents vessants el que m'ha fet que el poguí conèixer també des de dintre, malgrat no soc personal docent.









- Begin Motigo Webstats code -->